tisdag 29 januari 2008

Kalas

Helgen har passerat och den var full med födelsedagsfirande i både Skåne och i Halland. I Skåne träffade jag de flesta i min släkt, vilket ju alltid är trevligt. Särskilt roligt var det att träffa min mysiga Bumba som jag inte hade sett på en hel månad. Hon blev oooooootroligt glad att se mig.

Tillbaka i Växjö har det redan hunnit bli tisdag och jag har kört "hem" för lunch. Igår fick vi se ett bildspel med trafikolyckor och det var inte annat än att man fick sig en rejäl tankeställare om att ta det lugnt i trafiken.

Idag har vi tränat HLR-räddning. De flesta (även jag) hade mer eller mindre kunskaper om detta förut, men det är ju alltid bra att repetera. Eftermiddagen ska tillägnas kvantitativa och kvalitativa metoder. Kanske inte lika spännande med tanke på att jag har läst det x antal gånger tidigare i olika universitetskurser.

Ikväll är det bara en sak som gäller - PLUGGA. Tenta på fredag.

Inga kommentarer: