tisdag 22 januari 2008

Livräddning

Idag har vi fått introduktion i ämnet akutsjukvård. Faktum är att vi i polisutbildningen kommer att läsa mer av just akutsjukvård än vad sjuksköterskorna gör på sin treåriga utbildning. I alla fall sa lärarna det. Det verkar vara ett spännande och intressant ämne. Vi har också haft föreläsning i juridik idag och på dem lektionerna skriver jag så att pennan glöder.

Jag och några andra tjejer har varit i simhallen och tränat livräddning idag. Vi tränade dels med docka och dels att bogsera en människa med livräddningskrans. Senare denna termin ska vi nämligen ha prov på ovanstående och lite till. Det ska dessutom vara med kläder på och på tid. När vi ändå var i simhallen så passade vi såklart på att busa och testa alla vattenrutchkanor, vattenfall och bubbelpool. Jag slog mig halvt fördärvad i ett småläskigt vattenfall där man kastades runt i vattenvirvlarna.

Om en stund ska min grupp träffas för att plugga ihop och göra lite arbeten som ska vara klara inom kort. Sedan ska det bli skönt att åka "hem" och slappa. Dessvärre måste jag plugga en hel del i kväll för att inte halka efter i min studieplanering.

Jag längtar oerhört mycket efter min söta Bumba. Två av tjejerna i klassen har sina hundar med sig här i Växjö och jag är ju såklart MYCKET avundsjuk på dem. Tänk vad mysigt att ha med sig hunden till skolan (inte in i lokalerna, men nästan). LÄNGTAR! Mina hästar vill jag också träffa... NU. Som en försvarsmekanism (antar jag) så försöker jag att inte tänka så mycket på mina djur eftersom jag bara blir sjuk av oro då. Istället försöker jag leva här och nu och se fram mot fredagen som betyder hemfärd.

Inga kommentarer: