måndag 10 september 2007

Bumba vill vara fin

I förmiddags gick Bumba och jag en liten promenad mellan regnskurarna. Det var ganska skönt ute och jag hade tagit med mig både klicker och lite god korv. Vi stannade till vid en äng och tränade nästan alla lydnadsmomenten (klass 1). Allt gick mycket bra. På platsliggningen kom en mamma, hennes son och hund gåendes. Perfekt störnning. De gick väldigt långsamt förbi men Bumba låg superlydigt kvar. Bumba var så duktig och engagerad att jag nästan funderar på att anmäla oss till klubbens lydnadstävling i oktober. Men jag vet ju hur det är... att träna hemma är väldigt mycket enklare än att få till det på tävling.

Bumba har blivit borstad och fått sina klor klippta idag. Just då var jag inte helt populär. Varför begåvas en hund med päls om den inte gillar att bli borstad? Knasigt. Eller snarare... Bumba tycker om att bli ompysslad men hon är ju så förbaskat ömhårad. Men vill man vara fin så får man lida pin... och Bumba vill ju vara fin!

Tog en promenad till stallet också. De börjar undra när jag ska stalla in mina hästar. Så sent som möjligt är svaret. Hästarna kan nog inte ha det bättre än vad de har på sommarbetet. De verkar så harmoniska.

Ikväll har jag ridit Passada. Det blev en mysig liten skrittrunda på knappt en timme. Vilka underbara djur jag har!

Inga kommentarer: