tisdag 4 september 2007

Duktig hund och stolt ägare

I lördags var jag, Bumba och Ebba iväg och tävlade. Det var en agilitytävling i Oskarström. Jag startade först av alla i första klassen (agility 1). Jag tycker verkligen inte om att starta först eftersom jag tycker det är svårt att "ladda" så tajt inpå banvandringen och starten. Hur som helst så gick det ganska bra. Bumba var duktig och vi fick endast 5 hinderfel som berodde på lite strul vid slalomingången. Vi kom på en 14:e plats av 35 starter. Vi är mycket nöjda.

Ebba ställde också upp i agilityklassen fast med Erika (kurskamrat) som förare. Hennes hund har nyligen opererats så jag lånade ut snälla Ebba. Det gick bra för dem. De fick 5 hinderfel, var lite snabbare än mig och Bumba och hamnade snäppet före oss, en 12:e plats.

I hoppklass 1 gick det ännu bättre. Ebba och Erika blev visserligen diskvalificerade men gjorde ändå ett bättre och mer intensivt lopp. Ebba hade lagt in en högre växel och såg jätteglad ut när hon spurtade i mål. För mig och Bumba kändes det mesta kanon. Vi tog oss lyckliga och nöjda i mål med 0 hinderfel. Fantastiskt. Tyvärr fick vi 1,56 tidsfel så vi blev utan pinne denna gången också. Typiskt. Trots det så fick vi ändå en fin prisrosett med oss hem. Vi hamnade nämligen på en hedrande 4:e placering av 30 hundar. Jag är såååååå stolt över min härliga collie!


Igår red jag en helt fantastiskt underbar tur tillsammans med Passada, Annika och Sagent. Det var mycket fint väder och vi valde därför att rida en litet längre runda. Vi var lite skraja när vi red iväg eftersom vi dagen innan hade fått vända då vi mötte en gigantisk kossa/tjur (eller nå´t) i skogen med jättestora horn. Passada var ivrig (som vanligt) och var i ett lyckorus som är svårt att beskriva. Vi galopperade så att tårarna rann i vinden. Underbart!

Inga kommentarer: