söndag 16 september 2007

Stormigt

Den här helgen har det blåst väldigt mycket. Igår blåste det så mycket att jag avstod från att rida. Jag satt istället utomhus och smorde en av sadlarna (pluspoäng till mig). Det var jättehärligt för solen sken och då var det riktigt varmt. En del tycker kanske att jag är galen som fortfarande har mina hästar på sommarbete men faktum är att de mår jättebra. Som tur var så hade jag i förebyggande syfte lagt täcke på båda hästarna. Annars är de ju rätt härdade nu efter denna sommarens väder. Hur som helst så fick hästarna komma in och vila sig några timmar, äta lite hö och kraftfoder (vilket de för övrigt får göra varje dag).

Idag har det varit bättre väder. Jag har ridit en lång, härlig runda tillsammans med min bästa ridkompis. Passada var dunderpigg (som vanligt). Idag har jag också mätt omfånget på Passadas mage... hi, hi. Det finns nämligen ett sorts måttband i stallet som omvandlar omfånget till kilo. Det är såklart inte så exakt men Passada har gått upp X antal kilo i sommar. Jösses. Men det gör inget för hon är jättefin nu. Inte tjock men lite "rund" på ett hälsosamt sätt. Hon är annars ganska svår att hålla hullet på så jag är mycket positiv till hennes skönhetsförändring.

Inga kommentarer: