söndag 9 september 2007

Fullbokat

Phu... nyss hemkommen (klockan är 21.30) från en låååång dag med massor av olika aktiviteter. Bumba och jag började denna vackra dag med att åka till Varbergs brukshundklubb för att tävla i DM i agility. Jag är nöjd med vårt resultat, trots att vi diskvalificerade oss. Det var nämligen en så kallad "öppen klass" och därmed en för oss svår, kringlig bana. Bumba var jätteduktig och vi hade nog 10 hinderfel när det endast återstod några hinder. Det blev lite strul vid däcket och vips så var vi ute ur leken. Vi fortsatte dock in i mål och jag är som sagt nöjd med vår prestation. Det var bara ett enda ekipage som hade 0 hinderfel. Bumba är duktig. Vi ställde enbart upp i en klass eftersom vi skulle iväg på andra äventyr.

En snabbvisit hem för att byta kläder och sedan bar det av på 30-årskalas. Det är Björns brorsa som fyller år nu i dagarna. Vi åt mycket god och hemmagjord smörgåstårta.

Stallkläderna var såklart med i bilen så efter kalaset bar det iväg till stallet (sommarhagen). Jag och Annika hade tänkt rida en liten runda men istället hamnade vi på en litet längre tur och i en för oss helt ny del av skogen som vi inte hunnit utforska ännu. Det var en annan i stallet som visade oss vägen. Det var en trevlig tur och nu har vi ännu mer skog att rida i. Helt underbart!

Japp, det var vad jag har hunnit med idag.

Inga kommentarer: