fredag 21 september 2007

Smidigt

Jobbade dag igår som fotograf. Det som verkade bli en helvetisk dag löste sig otroligt smidigt och jag kunde till och med gå hem då det enligt schemat var dags att sluta. Lyxigt. Dessutom sändes mina bilder på ekonominyheterna på rikset.

Smidig var även min fina Bumba när hon i tisdags träningstävlade i agility. Falkenberg hade byggt upp en mycket svår bana och jag var duktigt nervös innan det var vår tur. Väl på banan flöt det på riktigt bra. Bumba var faktiskt helt felfri (jag tror det i alla fall) på hela banan utom på slalomen (där vi blev diskade). Hon missade någon pinne mitt i och istället för att strula så fortsatte vi på nästa hinder istället. Det kändes otroligt bra att klara en så pass svår bana på det engagerade sätt som Bumba gjorde och det var spännande att möta så tuff konkurrens. Ett par av de tävlande ska tydligen tävla i agility-VM nu i helgen. Bumba var kvick och otroligt samspelt. Härlig känsla!

Inga kommentarer: