torsdag 27 september 2007

Dammråttor

Jag skulle nog idiotförklaras av en del men jag står för vad jag har gjort. Vad har jag gjort då? Jo, mina hästar ska stallas in snart och därför har jag dammsugit Tildas box. Just det... dammsugit. Boxen blev jätteren. Det är bra mycket smartare att dammsuga upp allt damm på fönster, väggar och galler än att borsta bort dammet. När man borstar bort det så hamnar det ju bara någon annanstans. Tilläggas kan kanske att det inte var min vanliga dammsugare som jag använder hemma i lägenheten, utan den gamla men väl fungerande som står i förrådet och väntar på nya uppdrag. Tillägg nummer två är för dem som inte känner min älskade ponny och som inte vet att Tilda är dammallergiker (jo, hästar kan också vara känsliga för damm). Min handling var alltså i förebyggande syfte och bättre hälsa.

Inte nog med att jag har städat i stallet. Jag har även tvättat min hästtransport. Jag passade på härom dagen när det ösregnade (jag förstod ju att jag skulle bli ordenligt blöt även om det var uppehållsväder). Tyvärr hade jag inte tillgång till någon stege så transporten är fortfarande skitig uppe på taket (men det ser man inte om man inte är en fågel eller nå´t). Nu ska den bara oljas in också... någon gång. Samma dag (när jag ändå var i farten) tvättade jag Passada och vi var båda väldigt blöta när jag var färdig. Förresten så gjorde jag nästan slut på vattnet i stallet (egen brunn)... oups.

Inga kommentarer: