onsdag 5 september 2007

Solig dag på jobbet

Idag har jag jobbat på 4:an. Det var ganska tråkig stämning där med tanke på neddragningarna som snart blir verklighet. Det är oerhört trist för dem som drabbas och jag vet precis vad de går igenom just nu. För att vara riktigt egoistisk så är det sååååå skönt att jag personligen redan har passerat den fasen och dessutom tagit mig upp från depressionen igen. Fast det är svårt att inte tänka på dem som drabbas denna gång. Jag tycker ju så mycket om mina "gamla" arbetskamrater.

Själva arbetet idag bestod i att "hämta in" två inslag om det stora kommande golfevenemanget i Halmstad - Solheim Cup. Det var fint väder och det var ganska trevligt att strosa runt på golfbanan i Tylösand med en filmkamera utan krav att inslaget skulle bli färdigt idag. Jag har med andra ord jobbat utan att stressa, en härlig känsla.

Efter jobbet drog jag iväg till mina pållar som fortfarande är på sommarbete. Tilda var pigg så vi tog en liten minirunda i skogen. Båda hästarna blev ompysslade.

Nu ikväll har jag tränat agility med Bumba. Det var höstens första organiserade agilityträning. Vi har visserligen tränat hela sommaren men då i sk frivillig träningsgrupp. Bumba var jätteduktig. Jag måste dock träna på min handling så att vi förstår varandra perfekt.

Dags att sova.

Inga kommentarer: